روابط زناشویی

راز کلیدی برای یک ازدواج موفق

۱- با هم دعا کنید

انجام این کار یکی از کلیدهایی است که زمان بسیار کمی از روزهای شلوغ شما را میگیرد و فضایی را برای شما به وجود می آورد تا بتوانید در کنار یکدیگر نفس بکشید.

همیشه شب ها قبل از خوابیدن یا بعد از اینکه کودکان خود را به رختخواب فرستادید، میتوانید با شریک زندگی خود مشغول به دعا کردن، شوید.

چند دقیقه را به این کار اختصاص دهید و از خدا و همسر خود قدر دانی و تشکر کنید، در این لحظات که خدا را به زندگی خود دعوت میکند باعث تقویت ارتباط عاطفیتان با خدا و شریک زندگیتان میشود.

۲- به یکدیگر لطف کنید

اگر شما هم مثل من هستید، نسبتاً سریع به افرادی که هر روز با آنها کار می کنیم یا به فرزندانمان وقتی اشتباه می کنند، لطف می کنید.

خیلی اوقات، ما به جای اینکه همان لطفی را که در بسیاری از زمینه‌های دیگر زندگی‌مان به آسانی جاری می‌شود به آن‌ها تقدیم کنیم، با شریک زندگی‌مان کینه یا خشم داریم.

شریک زندگی ما اغلب بار اصلی ناامیدی ها و شکست های ما را می پذیرد و فراموش می کنیم که باید خوبی ها را نیز در آنها جستجو کنیم.

همسرم قصد نداشت ظرف های کثیف را یک شبه در سینک بگذارد. او بعد از خواباندن دخترمان به خواب رفت. به جای غر زدن در مورد ظروف، باید به او لطف کنید. ماشین ظرفشویی را بار کنید و شاید برای او یک فنجان قهوه نیز بیاورید.

«سریع بودن و ناامید نشدن» تا حد زیادی به موفقیت در ازدواج ما کمک می کند.

۳- برای یکدیگر صبر داشته باشید

کتاب‌های والدین در مورد این صحبت می‌کنند که چگونه کودکان اغلب برای والدین خود بدترین رفتار را دارند، زیرا آنها در خانه راحت‌تر و امن‌تر هستند. همین امر برای ازدواج های موفق نیز صدق می کند.

ما اغلب بدترین جنبه های خود را به شریک خود نشان می دهیم زیرا با او راحت و امن هستیم. این اغلب می تواند مانند ناامیدی و کمبود شدید صبر به نظر برسد.

وقتی آنها برای همیشه دوش می گیرند یا زمانی که دقیقاً در زمان گفته شده در خانه نیستند، ناامید می شویم. به یاد داشته باشید، این کسی است که در دنیا بیشتر دوستش دارید. حداقل همان صبری را که به کودک نوپای خود می دهید به آنها عطا کنید.

۴- به یکدیگر احترام بگذارید (در خلوت و در جمع)

یکی از عالی‌ترین تعریف‌هایی که می‌توانید برای دیگران انجام دهید این است که از او بخواهید بشنود که شما برای دیگران ستایش می‌کنید، در حالی که آنها حتی آنجا نیستند.

هنگامی که از نظر حرفه ای یا اجتماعی بیرون هستید، با ستایش شریک زندگی خود در گفتگوها به او احترام بگذارید. همچنین به شریک زندگی خود از طریق اعمال خود چه در ملاء عام و چه در خصوصی احترام بگذارید.

اگر گفتید تا ساعت ۵ در خانه خواهید بود، تا ساعت ۵ در خانه باشید (تا جایی که می توانید). اگر دیر کردید، آنقدر به شریکتان احترام بگذارید که تماس بگیرید.

در خلوت، به شریک زندگی خود احترام بگذارید و طوری صحبت کنید که انگار برای شما مهم است. در حضور فرزندان خود ستایش آنها را بخوانید. وقتی درباره روزشان به شما می گویند به آنها گوش دهید. این یک ژست ساده است و مهم است.

۵- یکدیگر را تشویق کنید

اهداف شریک زندگی خود را بدانید و درباره امید ها و رویاها با یکدیگر صحبت کنید.

اگر شریک زندگیان اهداف خود را با شما به اشتراک می گذارد لطفا او را تشویق کنید و در راه رسیدن به اهدافش یاری کنید. اهداف شریک زندگیتان هم به اندازه اعداف خودتان باید مهم باشد.

بزرگترین تشویق کننده آنها باشید و تمام تلاش خود را برای کمک به آنها انجام دهید و فضای مورد نیاز برای رسیدن به اهداف سال را به آنها بدهید. این همچنین برای اهدافی که با هم تعیین می کنید مؤثر است.

اهداف فردی و زوجی خود را در اولویت قرار دهید و پیشرفت خود را در طول سال جشن بگیرید به همین خاطر لازم است به یکدیگر فشار بیاورید و هم دیگر را تشویق کنید تا به بهترین نسخه خود تبدیل شوید.

۶- انتظارات واقع بینانه از یکدیگر داشته باشد

همیشه این را به خاطر بسپارید که هیچکس کامل نیست و هیچ رابطه ی بدون نقص و فوق العاده ای وجود ندارد، پس بنابراین ویژگی های مثبت و خوب همسر خود را در نظر بگیرید و از عیب های او چشم پوشی کنید. در روزهای ابتدایی ازدواج و در اوج حرارت عاشقانه های اولیه امکان دارد که ویژگی های بد همسر خود به چشم نیاید ولی با گذشت زمان و فروکش کردن حرارت عشق،عیب های او نمایان شود ، شما باید برای پایدار ماندن ازدواج خود، بهتر است همه آنها را نادیده بگیرید.

۷- معذرت خواهی کنید

اگر کار اشتباهی انجام داده اید آن را قبول کنید و عذرخواهی کنید. در بسیاری از موارد پیش می آید که شما کاملا مقصر نیستید حتی در این موارد نیز اگر عذر خواهی کنید و قانله را ختم کنید کمتر به ازدواج شما آسیب می رسد و ازدواج موفق تری خواهید داشت.

نتیجه

اکثر زوج های شاد درستی و مؤثری این نکات را تأیید می کنند. این نکات کلید را برا یداشتن یک ازداج شاد دنبال کنید و از ازدواج موفق خود لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا